Assalamualaikum semua.

Dah lama tak meluahkan perasaan kat diary online aku ni. Maaflah kalau apa yang aku tulis ni korang rasa macam nak simpati, aku cakap seikhlas hati aku.

Hari demi hari, Detik demi detik dah berlalu. Pejam celik pejam celik dah 2 bulan arwah ayah aku pergi. Hari hari hati ni mesti rasa rindu yang teramat. Aku rindu ketawa dia, aku rindu marah dia, aku rindu semua pasal dia.

Masa kecil dia yang ajar aku apa erti gelak, erti kekuatan, keberanian. Semua aku belajar dari dia. Hati aku bagai dirobek kuat bila dia dah pergi selamanya dari hidup aku. Aku menangis hari hari, dengan berkata

'Papa, baliklah. Elis merayu, elis nak papa. Elis janji elis berubah. Elis takkan lawan cakap papa lagi'

Tapi aku tahu dia takkan kembali. Dan aku tahu satu hari nanti aku akan ikut dia menemui Illahi. Papa nanti kita jumpa kat sana kay. Elis taknak orang lain jemput elis, elis nak papa jemput elis. Nanti elis nak peluk papa, sebab elis rindu papa. Rindu gila papa.

Papa, kenapa papa pergi awal? Nanti siapa nak jadi wali elis? Siapa nak tengok elis graduate nanti? Papa, elis rindukan papa :'-( Mama, lagi rindukan papa. Tengok gambar pun menangis tau.


'Papa, elis menangis ni. Aiyokk, papa balik sini pujuk elis meh. Elis janji elis peluk papa kuat-2 :'-('

*Ya Allah, lindungilah dia dari azab Mu ya Allah. Dia sememangnya hambaMu yang paling baik dalam dunia ini ya Allah. Hanya aku yang tak pernah hargai dia sepanjang hidupNya. Dulu doktor kata hidup dia cuma bertahan 6 bulan. Tapi Engkau panjangkan umur dia sampai 6 tahun. Macam-2 aku belajar dari dia ya Allah. Walaupun dia jatuh, dia kuatkan semangat untuk berdiri, supaya dia tak susahkan kami sekeluarga ya Allah. Tempatkan lah dia dikalangan orang yang ber-Iman. Aku disini sentiasa doakan dia selamat ya Allah.*


Mazlan Bin Kassiran, I Love You <3
( 7/10/2011 - Selamanya )